söndag, augusti 05, 2007

På skogspromenad

Det märks att hösten är på väg. Husse och matte åkte ut med oss till skogen efter jobbet. Naturligtvis var det inte för min eller syrrans skull vi åkte, nä husse och matte skulle leta svamp. De försökte tom få oss att leta. Men där sa jag stopp! Jag hade mycket trevligare saker att snusa efter. Jag får ändå aldrig smaka den där svampen...


En bild på en sån där gul svamp som husse och matte är så tokiga i.

Syrran tiggde godis som vanligt...

Nej! Jag letar inte svamp! Det får ni göra själv!

Syrran hittade en pinne. Den försökte jag naturligtvis sno! Hihihi, det är ju det man har syrror till...

Syrran skulle visa upp sig och gick balansgång på en stor stock.

När jag skulle hoppa upp råkade jag halka och trillade på rumpan. Det var lite pinsamt! Särskilt som syrran tyckte det var så kul och skulle visa hur duktig hon är på att hoppa upp. Jag blev sur och försökte gå i väg, matte bara skrattade. Husse tvingade mig att klättra upp i alla fall.



Det var nog med action för hela helgen! Det enda jag gjort i helgen är faktiskt att vila. Och sola. Och vila lite till. Och äta märgben...

Inga kommentarer: