söndag, juli 09, 2006

Mysig lördag

Jag hade en himla mysig lördag jag. Först åkte husse och jag till fältet. Bara jag och husse. Det var inga roliga hundar där, men det var skönt att slippa lillasyster för en stund...

När vi kom hem slappade vi i soffan tillsammans, alla fyra. Det var också mysigt. Sen åkte husse och matte och handlade. Syrran och jag sov i bilen. Det var ganska okej. Hon är ganska snäll när vi åker bil.

På kvällen blev jag lämnad ensam hemma. Det var skönt! Jag sov och sov och sov. Hade det hur skönt som helst! Visst är det ganska kul med en lillasyster, men jag får aldrig ro att sova ordentligt!

När husse och matte kom hem igen, gömde sig matte och syrran i trädgården. Jag hittade ju dem meddetsamma. Syrran kunde inte hålla sig, hon sprang rakt fram ur sitt gömställe.

Syrran och jag sov hos husse och matte i sängen hela natten. Det var så mysigt! De hade väl dåligt samvete över att de lämnat mig ensam så länge...

Inga kommentarer: