tisdag, juli 11, 2006

Mostermatte!

Igår åkte husse iväg med lillasyster. Jag och matte hade en mysig dag tillsammans. Gick en lång runda och lekte lite i trädgården. Hur skönt som helst! Jag hoppades att de gjort sig av med den jobbiga snorvalpen...

Rätt som det var när jag och matte promenerade i trädgården fick vi besök! Det var mormor, mostermatte och kusinerna! Så kul! Jag blev jätteglad! Svansade och dansade runt dem. De stannade inte länge. Tog med matte och åkte. Jag fick stanna i soffan. Jag klagade inte...

När husse kom hem hade han med sig lillasyster igen. Hon var gnälligare än nånsin! Fast det var faktiskt ganska kul att se henne ändå...

Husse körde iväg med oss och hämtade matte och mostermatte. Mormor var också där, men hon hälsade bara kort och försvann.

På kvällen satt husse och matte ute i trädgården. Jag låg och gjorde dem sällskap. Lillasyster låg hos mostermatte i soffan. Där ville ju jag också vara!

Vi fick sova hos husse och matte hela natten. Kusin Marcus är skadad och fick sova i vårt rum.

I morse åkte husse och lillasyster igen. Återigen hoppades jag att hon skulle stanna borta, men de kom hem igen. Hon hade ett nytt bandage på foten. Hon är inte lika gnällig längre.

Hoppas hon blir lite roligare snart! Det går ju inte att leka med henne!

Inga kommentarer: