söndag, december 03, 2006

Skämmigt matte!

Idag var det stor släktträff. Alla var där. Nästan i alla fall. Där var helsyskon och halvsyskon, kusiner och fastrar och mostrar och gud vet allt. Det var en trevlig träff. Husse och jag gick en runda och syrran och matte gick en runda. Jag fick vara lös en stund. Mycket trevligt alltihopa. Ända tills min matte fick för sig att skämma ut mig! Det var så skämmigt! Hon och husse stod och öppnade och stängde bakluckan till bilen en sådär hundra gånger. Bara det var pinsamt nog. Det gick förbi släktingar utanför och tittade konstigt på oss. Jag låtsades som inget... Vet ni vad matte gjorde sen? Jo, hon klättrade in i bakluckan till mig och syrran!!! Jag försökte gå ut ur bilen, men hon höll fast mig! Sen stängde husse bakluckan! Tur att vi har tonade rutor så ingen såg mig där inne med matte!!! Så skämmigt det var!

Inga kommentarer: