torsdag, december 07, 2006

Det gick ju inte som planerat...

Jag hade en sån bra plan! Den inkluderade viss hjälp från syrran och katten. Husse pratade i telefon och matte är den svåra att lura...

Jag satt och såg ut som om jag halvsov i soffan. Matte satt och pysslade och hade en tallrik med fetaost framför sig. Katten hoppade upp på diskbänken och syrran stod nedanför och busade med honom. Precis som planerat rusade matte dit, husse pratade i telefon och märkte inget. Jag kastade mig över fetaosten. Tyvärr hörde matte mig och rusade tillbaks och blev skitarg på mig! Och på syrran och på katten. Katten kom lindrigast undan, honom kastade hon ut. Jag och syrran blev förvisade till köket. Där fick vi sitta och titta när matte satt i soffan. Om vi reste oss upp, blev hon jättearg och sa till oss att sitta. Så vi löd. Naturligvis. Syrran försökte gå ut och sätta sig i soffan ett par gånger, men där fick hon tji. Raka vägen tillbaks till köket!

Till slut veknade matte och lät oss komma upp i soffan till henne. Vi vågade inte annat än att ligga tysta och stilla. Ville ju inte bli förvisade till köket igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men syrran, fetaost är väl inget att sträva efter i juletider. Go for lussekatterna istället..! *mums* =)